خوب گوش کردن را یاد بگیریم گاه فرصتها بسیار آهسته در میزنند . . .

beatarmam|بیت ارما

بیت ارما.بیت منو تو ارما

عنوان آگهی

تکست رپ اجتماعی دیوار

  • ۵۳۱۱


بیت ارما

تکست رپ اجتماعی دیوار

منم فرزند این وطن 

منم فرزند این آب و خاک

اما انگارغریبه ام

چون که آخر میشم هلاک

سرنوشتم مشخص نیست

زندگیم نیستش دست خودم

ازاین بی تفاوتی من کاملا خسته شدم

روزتولدم انگار بوده درست زیر دیوار

زیر دیواری که بوده مانع رشد مانع کار

ازاولش بی سرپناه اما دائم غرق گناه

واسه این که اون گنده هاش نکردن به ما

حتی نگاه!

وقتی که میشنوم دائم از خاطرات پدرم

متوجه میشم یه روز نیستش سقفی 

بالاسرم

خوب معلومه وقتی که من غصه دارم 

یه عالمه

دیواری که  راست وایستاده درست جلوی آرزوهام 

درنقش سرپناهمه

منم وقتی بچه بودم کلی خیال بود توسرم

اما وقتی بزرگ شدم فهمیدم فعلا دست به سرم

تومدرسه کتک خوردیم پای ادب گفتیم

باشه

اما وقتی هستی گشنه آخر باید دهن واشه

بزرگ شدیم خوب فهمیدیم درس وادب

همش کشکه

پول که نباشه توی جیب اشکت دائم

دم مشکه!

رفتیم جلوتر فهمیدیم صلاحیت حرف مفته

گفتن برو پارتی بیار گوربابای هرکی گفته

آخر سرم شدیم بیکار باز افتادیم کنج دیوار

درسمونم تموم شدو اما امید نبود این بار

پول که نداشتیم توی جیب زنم کسی

بهمون نداد

توف میکنم به جامعه قدسگ بهمون ارزش نداد

اول اسم گنده هاش جا خوش کرده

یه دونه حاج

کنکورم فقط بود یه دیوار بهونه بود

کتاب گاج

ازاول تا آخر خط باختیم فقط باختیم

فقط

راننده تاکسی ای رودیدم سردوقرون

رفیقشو داره میکنه سقط

جامعه ای که توش همش حاجی

دائم پی اختلاصه

میخوام بدونم اون جامعه واقعا به چیش

مینازه؟

هرجا بری رشوه که پره دروغ که پره

فقط تفاوتش اینه

داعش باچاقو حاجی با پنبه سر میبره

ماهم که چون از اولش نبود نبود بابامون

مایه دار

باید یه گوشه ای وبال کز بکنیم کنج دیوار

دیواری که کشیدیم ما دور آرزوهای الکی

نگو سیاسی حرف نزن جامن باشی میترکی!

آخرشم شدیم علاف آخرشم شدیم بیکار

آخرم همون دیوار بلند میشه روی سرم آوار!!

share

چنل ما

 

4kia.ir
logo-samandehi